LinkedIn jako geniální nástroj

autor: | Podnikání online


Máme tu další článek ze série #mojeknowhow. Jedná se o souhrn příspěvků a expertní pohled podnikatelů v rámci prostoru pro zviditelnění členů Vyhledávače ve facebookové skupině Společně nahoru (skupina pro růst vašeho byznysu).

Využijte know-how podnikatelů z Vyhledávače Společně nahoru.

Mgr. Lenka Rosochová – Hypoteční specialistka doporučuje LinkedIn jako geniální nástroj podnikatelů v přeplněném online světě. Dozvíte se tipy na příspěvky, zda je síť vhodná i pro vás a jestli to vůbec někdo čte.

Koukněte na jednotlivé příspěvky a inspirujte se.


1. LinkedIn jako geniální nástroj podnikatelů v přeplněném online světě

Jak o LI jako síti přemýšlím já, proč ji pro svůj core byznys považuji za top.

LinkedIn je jediná síť, kde se předpokládá, že budete mluvit neustále o práci. Ano, můžete přidat osobní věci, ale hodně z nás sítě používá více k byzynsu než pro osobní sdílení, je to tak? Na LI vás za to nebudou hejtit bývalé spolužačky nebo závistivý soused… Prostě piště zajímavě o své práci a přitahujte lidi, které to zajímá.

Zároveň není pravda mýtus, že by tu diskutovali pouze tvrdí byznysmeni a personalistky, škála uživatelů je velice pestrá. Za mě je všechny spojuje radost z komunikace na úrovni, kterou i já mám nejradši. Prostě ideální místo pro oslovování cílové skupiny na úrovni.

Jako na jedné z mála sítí tu uživatelé nepředpokládají, že je budete neustále bavit. Nebaví vás točit videa, řešit grafiku, mluvit? Na LI stále krásně fungují texty, dokonce i dlouhé.

LI na rozdíl od Fb a Insta není přeplněný. Stále je tu podstatně přívětivější „konkurence“ pro byznysové texty než na FB mezi fotkami dětí, štěňat nebo jídla.


2. LinkedIn tip na příspěvek

Mám tu konkrétní TIP na příspěvek, co bude na LI krásně fungovat:

Určitě máš spoustu nápadů nebo sis zrovna vzpomněla na ojedinělou historku z tvé praxe, jenže na Facebook se ti to nechce dávat… Napiš ten nápad jako příspěvek na LI.

Dost často mají podnikatelé pocit, že když se chystají začít na LI zapojovat, první příspěvek musí být nějaké uvítání, představení a podobně.

Pravda je, že nemusí.

Moje doporučení je, napsat jakýkoli jiný zajímavý příspěvek, viz nápady výše. A představení zapojit až jako mimochodem ke konci. Můžeš také zmínit, že je to tvůj první příspěvek na LinkedInu, že jsi zvědavá, jak se bude líbit.

Nebo můžeš rovnou napsat, že tento text je první, ale budeš o stejném tématu psát častěji, takže pokud je to zaujalo, budeš ráda, když tě požádají o spojení.

Tohle je malý střípek, malá ochutnávka jak pracuji. Jak konkrétně radím klientům na konzultacích, ze kterých odcházejí nadšení.

Jenže nadšení brzy opadne… Pohltí tě všední starosti s dětmi, domácností, rozběhnutá práce, deadliny, kampaně, termíny, nekrátící se ToDo listy…že to dobře znáš?

Přesně proto POTŘEBUJEŠ moji dlouhodobou podporu. Více o mně a mé práci najdeš ZDE.


3. LinkedIn – je pro vás vhodnou sítí?

Koho ta síť láká, ale váháte s touto otázkou v hlavě, napište mi.

Jaká témata se za mě na LI NEhodí?

  • Upřímně řečeno jich moc není. Různé EZO léčení. Energetické vhledy. Výklady karet. Předpovídání budoucnosti.
  • Ta síť je prostě veskrze racionální. I různé věci mezi nebem a zemí mají racionální základ, a když o nich dokážete rozumně mluvit, najdou si publikum i tam. Ale je nezbytně nutné se udržet racionálně na uzdě ve svých textech. Kdo ví, že ho tohle svazuje, není pro něj LI vhodná síť.

Jak tedy na LinkedInu psát? Co by měl text splňovat?

  • HODNOTA – každopádně by příspěvek měl být hodnotný. Může v něm být zajímavá informace z oboru, edukace, ale hodnotnou je také rezonující myšlenka, ve které se čtenáři najdou.
  • Osobními texty šetřit, ideálně když vždy navážete na svou práci, svůj obor, byznys.
  • Prodejní příspěvky, popis služby, užitku pro klienty a nabídka – takový text sám o sobě bez hodnoty tu nemá moc šancí. Ano, ostřílení borci s nadšeným publikem prodejní nabídkou určitě nějaké prodeje nasbírají, pro nové uživatele se nehodí. Respektice takový příspěvek nebude mít hvězdný dosah.

S konkrétními příspěvky, s tipy co z vašeho tématu zkusit a o čem psát, to vše rozebírám na svých workshopech a osobních konzultacích.

Jsi tu, ambiciózní podnikateli/lko, která se na nezasekneš jen ve vzdělávání o LI a půjdeš se mnou do akce?


4. Hodí se mé téma na LinkedIn?

Chvílemi máš dojem, že se facebookový léty prověřený systém hroutí a všichni se hromadně přesouvají na profesionálnější LinkedIn?

Uvažuješ nad ním taky, profil tam máš, jenže hodí se tam vůbec to tvoje konkrétní téma podnikání?

Obecně vždy říkám, že na LinkedIn se hodí úplně každé téma, o kterém dokážeš mluvit z rozumové stránky.

  • Učíš angličtinu malé děti? Piš o tom, jak malý mozek lépe vnímá a také příklady, jak se pak dětem ve škole jazyk snáze učil nebo jak dělali krásně pokroky. Tím zaujmeš cílovou skupinu, rodiče těchto dětí.
  • Děláš terapie? Popiš z jakého vědeckého základu tvoje metoda vychází nebo vyprávěj příběhy, s čím klientům pomáháš, vždy jde napsat tak, aby se konkrétní klient přímo nepoznal. Tím zaujmeš potenciální klienty, co řeší stejné potíže.
  • Jsi umělec? Tvoříš nějaké výrobky rukama? I ty můžeš na této síti najít nadšené fanoušky, kterým se tvoje tvorba bude líbit. I manažerky nebo byznysmeni si přece kupují šperky, obrazy, krásnou keramiku…můžou se o ní dozvědět i na své oblíbené síti.

Příspěvky o byznyse na LinkedInu mají jeden nešvar a to, že by neměly být prodejní, nebo jenom občas. Ačkoli tady lidi rádi čtou, očekávají v první řadě kvalitní obsah. Rychlý obsah fungující na FB zde nefunguje.

Jak tu tedy konkrétně prodávat své služby? Jakou výzvu k akci dát na závěr nebo jak do textu zakomponovat prodejní nabídku, aby nebyla křiklavá a nepřijatelná dle nepsaných LI pravidel?

Moc ráda s tím pomohu i tobě. Neodkládej svůj rozjezd na LinkedInu až na někdy, pojď začít ještě teď!


5. Obligátní otázka: Čte to vůbec někdo?

Buďte svými příspěvky jako maják pro vaše fanoušky na LinkedInu!

Jen prosím nedělejte to, že vezmete příspěvek odněkud z FB a plácnete ho na LI. To nefunguje. Vím to, protože jsem to neúspěšně zkoušela několik měsíců.

Jak tedy na LinkedInu psát? Co by měl text splňovat?

  • HODNOTA – každopádně by příspěvek měl být hodnotný. Může v něm být zajímavá informace z oboru, edukace, ale hodnotnou je také rezonující myšlenka, ve které se čtenáři najdou.
  • Osobními texty šetřit, ideálně když vždy navážete na svou práci, svůj obor, byznys.
  • Prodejní příspěvky, popis služby, užitku pro klienty a nabídka – takový text sám o sobě bez hodnoty tu nemá moc šancí. Ano, ostřílení borci s nadšeným publikem prodejní nabídkou určitě nějaké prodeje nasbírají, pro nové uživatele se nehodí. Respektive takový příspěvek nebude mít hvězdný dosah.

S konkrétními příspěvky, s tipy co z vašeho tématu zkusit a o čem psát, to vše rozebírám na svých workshopech.

Mgr. Lenka Rosochová – Hypoteční specialistka

Těšte se na další články a inspirujte se každý čtvrtek ve facebookové skupině Společně nahoru příspěvky s #mojeknowhow.

Přečtěte si další články z této kategorie

Tipy pro váš vytuněný Facebook

Tipy pro váš vytuněný Facebook

Uvidím v Tvém podnikání cesty, které Ty sama nevidíš. Cesty, které vedou k větší svobodě a více penězům. Najdeme způsoby, jak mít objednávky denně. Automatizace, efektivita a výsledky je mé druhé jméno. Jsem zkratka k Tvému úspěchu.

Jak na sociální síť LinkedIn

Jak na sociální síť LinkedIn

Helena Hájková je průvodkyně sítí LinkedIn pro podnikatelky na volné noze. Vyřeší s vámi rutinní práci při správě osobního nebo firemního profilu. Pomůže vám být na LinkedIn vidět a efektivně používat nástroje sítě.

Jak na úspěšný blog

Jak na úspěšný blog

Viktorie Tiw je blogerská expertka, která tě naučí vytvářet prodejní funnely pro monetizaci tvého obsahu a zajištění pasivního příjmu. Nabízí kompletní řešení obsahového marketingu.